این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

عکاسی صنعتی | عکاس صنعتی | عکس صنعتی | آتلیه تخصصی عکاسی صنعتی

امروزه با توجه به نفوذ اینترنت در زندگی مردم، بیشتر از گذشته عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عکاسی صنعتی به شاخه‌ای از عکاسی گفته می‌شود که وظیفه آن به نمایش گذاردن دقیق و کامل و باکیفیت محصول یا پروداکت می‌باشد ٬ در این شاخه از عکاسی، عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نورهای دقیق و کامل تلاش می‌کند تا حد امکان تصوری باکیفیت و دقیق از کالا ثبت کند که در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذارده شود. عکاسی صنعتی یکی از شاخه‌های عکاسی می‌باشد که به سفارش یک سازمان صنعتی صورت می‌پذیرد و به ثبت فرایندهای تولید، محصولات، سازمان کار، کارکنان و یا تجهیزات سازمانی می‌پردازد. عکس صنعتی ممکن است با مقاصد داخلی (به‌عنوان مثال اداری و یا روابط صنعتی) و یا خارجی (به‌عنوان‌مثال تبلیغات یا روابط عمومی) بکار گرفته شود.

خصوصیات عکاسی و عکاس صنعتی حرفه ای و نکات مهم

1 - عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میبایست تمام خصوصیات یک عکس حرفه‌ای را دربرگیرد و به مولفه‌های مهم دیگری نیز نیازمند است. هدف از عکاسی صنعتی تنها معرفی کالا نیست بلکه تشویق و ترغیب مشتری به خرید و استفاده آن از محصول است. به بیان ساده‌تر عکس تبلیغاتی می‌بایست بیننده را به خرید کالا ترغیب کند٬ درست به مانند یک ‌تیزر‌! ‌اما‌ با‌ راه‌ و ‌روشی‌ متفاوت

2 -  تمیز کردن سوژه های عکاسی ، این نکته بی‌نهایت مهمه که وسایل و کالاهایی رو که قراره ازشون عکس بگیرین رو حتما تا جایی که می‌تونین تمیز کنین و برق بندازین

عکس زیر نمونه ای از عکس صنعتی تبلیغاتی میباشد.

عکس صنعتی برای دیجیکالا

3 - عکاسی حرفه ای صنعتی میبایست توانایی شرکت شما ، خدمات و محصولات تولیدیتان را با بهترین شرایط ممکن کیفی معرفی نماید

4 -عکاس باید حتما دستیار داشته باشد ، شاید داشتن دستیار در خیلی از حرفه ها مهم نباشه ، اما در کار عکاسی بی نهایت مهمه که یک دستیار

5 - نورپردازی ، در واقع در عکاسی ، ما با نورها سروکار داریم . مخصوصا در عکاسی تبلیغاتی که فاصله‌ی یک عکس خوب و حرفه‌ای با یک عکس بی‌کیفیت ، یک خطای ساده و کوچک در نورپردازی هست .

نورپردازی عکاسی صنعتی

دانش و تمرینات ضروری در عکاسی صنعتی تبلیغاتی

1- یاد گیری و کاربرد نور و موارد مصرف هر کدام (اسپات- مستقیم- نرم)

2- کار با مقوای خاکستری 18٪ و یادگیری محاسبه‌ی حرفه‌ای نورپردازیها شناخت کامل کنتراست و هارمونی نور در رابطه با سوژه‌های تبلیغاتی.

3- شناخت کامل دوربین بزرگ و لنزهای آن در رابطه با نوع سوژه.

4- دانش شناخت فیلم‌های موجود- رنگ- کنتراست و ظهور آنها.

5- دقت و توجه کامل، به خواسته و سلیقه‌ی سفارش دهنده و نوع و محل مصرف عکس شما.

6- نوآوری و عدم کپی برداری از نمونه‌های مشابه با مطالعه‌ی کارهای بقیه عکاسان.

7- تمرین و سعی در گروهی کار کردن با طراحان و گرافیست‌های حرفه‌ای صنعتی- تبلیغاتی

 

دفتر تهران :

ستارخان - سازمان آب - ک میرداماد - پ 6

دفتر مازندران :

تنکابن (شهسوار) پاساژ بزرگ ط فوقانی پ 11