این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

عکاسی مواد غذایی

یکی از ژانرهای عکاسی  ،عکاسی مواد غذایی است که طریقه گرفتن عکس های جذاب از غذا است . عکاسی مواد غذایی یکی از تخصص های عکاسی تجاری است،  تصاویری که در تبلیغات، مجلات، بسته بندی، منوها و کتاب های آشپزی استفاده می شود. عکاسی مواد غذایی حرفه ای، یک تلاش مشترک گروهی است که معمولا شامل یک مدیر هنری، یک عکاس، یک طراح غذا، طراح صحنه و دستیاران آنها می شود.عکاسی غذایی ممکن است به عنوان عکاسی یا تصویربرداری چشمگیر نباشد، اما این سبک است که دارای مزایای بسیاری نسبت به دیگران است. همه ما خرید، تهیه و مصرف مواد غذایی، بنابراین ما نیازی به رفتن به بیش از حد اضافی در تامین منابع موضوع ما نیست. این چیزی است که می تواند در راحتی خانه های خود (بدون در نظر گرفتن آب و هوا) انجام شود و با همکاری با فصول مختلف، افراد مختلفی را به کار خود ادامه دهید.

عکس هایی که در مجلات و کتاب ها مشاهده می کنید، تقریبا قطعا برخی از مطالب یک طراح را به نمایش می گذارند، کسی که با استفاده از غذاهای مختلف و غرفه ها تجربه می کند تا همه چیز را به نمایش گذاشت. شاید بسیاری از ما توانایی طبیعی برای ظاهر غذا نداشته باشیم، اما گریاد ساده برای اکثر غذاها نباید فراتر از توانایی های خلاق هر کسی باشد. بنابراین تازه کار تازه وارد باید چه چیز دیگری را بداند؟

 

تجهیزات

اگر چه بسیاری از عکاسان حرفه ای غذا از سیستم های رسانه ای برای کار خود استفاده می کنند، اما برای بالاترین سطح کیفیت تصویر و همچنین برای عمق کم عمق میدان، بسیاری از انعطاف پذیری DSLR را انتخاب می کنند. یک لنز کوتاه تا متوسط تلسکوپی بین 60 تا 105 میلیمتر (معادل) ایده آل است که به عکاس اجازه می دهد تا به سرعت بین تصاویر کلان بزرگ با عمق میدان محدود، و جایی که تعدادی از جزئیات محصوالت ممکن است مورد استفاده قرار گیرد برای متنی موضوع اصلی لنزهای شیب دار و لنز نیز می تواند مفید باشد در هنگام گرفتن ارزش غذای کل جدول، هرچند این لنز ها به طور قابل توجهی گران تر از اپتیک های معمولی هستند.

این که آیا این نور طبیعی یا مصنوعی است که شما استفاده می کنید، diffusers و reflectors می تواند در هنگام کار با غذا فوق العاده مفید باشد. اگر شما قبلا آن را نداشته باشید، لازم نیست که تجهیزات خاصی را خریداری کنید؛ یک ورق پارچه را می توان به یک پنجره متصل کرد تا نور آن را پخش کند، در حالی که دیوارها و سقف ها می تواند به عنوان بازتابنده ها به طور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار گیرد. رفلکتور ها مخصوصا مفید هستند اگر شما یک تنظیم ساده مبتنی بر نور روز را داشته باشید که در آن نور تنها از یک طرف می آید، مانند یک پنجره یا پنجره ی پنجره.

یک لنز ماکرو با فاصله کانونی بین 60 تا 105 میلیمتر ایده آل برای گرفتن بسیاری از غذاها است.

DSLR ها با نمایش زنده و تایمر خودکار می توانند برای بررسی تمرکز و حفظ وضوح مفید باشد.

بطری های اسپری کوچک ارزان هستند اما مفید هستند - مایع خوب از قطرات آب می تواند تفاوت زیادی را به ظاهر میوه ایجاد کند، به عنوان مثال، آن را به نظر می رسد تازه تر و اشتها آورتر. رفلکتورها را می توان برای پر کردن مناطق سایه ای از ظروف، به ویژه در خارج از منزل که در آن شما ممکن است دارای نور قوی و کنتراست بالا استفاده کنید. اگر بازتابنده ای ندارید، یک ورق کارت سفید یا یک دیوار یا سقف نزدیک به آن ممکن است کار را انجام دهد.

 

 

توصیه های قدیمی استفاده از اسپری های باغبانی اغلب در هنگام گل زدن ذکر می شود، اما به همان اندازه برای غذاهای تازه نیز صادق است. هرچند برای یک غذای مجزا و غذاهای کوچکتر شما به آب زیاد نیاز نداشته باشید، بنابراین ممکن است آسان تر از سرمایه گذاری در یک بطری کوچک طراحی شده برای حاوی محصولات زیبایی باشد. در حالی که از لحاظ فیزیکی کوچکتر است، این کار نیز درست انجام خواهد شد و به شما کنترل بیشتری برای تنظیمات کوچکتر می دهد.

یک قلم مو کوچک نیز می تواند مفید باشد، یا به منظور دور کردن گرد و غبار یا موها یا برای پخش مسطح و لعاب و سس، حتی اگر یک موکت را نیز برای غذاها مفید باشد، که ممکن است بیش از حد ظریف و بدون آسیب رساندن باشد، مانند تمشک و سایر نرم میوه.

راه اندازی

عکاسان DSLR ممکن است ترجیح دهند از یک سه پایه و نمایش زنده در هنگام عکاسی از غذا استفاده کنند، زیرا که برای تنظیم دقیق و بررسی تمرکز و جزئیات مناسب است. با این حال، حتی با کمک نمایش زنده، گاهی اوقات دشوار است که نواقص کوچکی را در نظر بگیریم، آنهایی که فقط هنگامی که تصاویر در یک صفحه بزرگتر مشاهده می شوند روشن می شود. اگر دوربین شما این اجازه را می دهد، آن را در هنگام اتصال به کامپیوتری به کامپیوتر متصل کنید؛ این کار باعث می شود که شما به راحتی بتوانید چیزهایی را که ممکن است در غیر اینصورت شکست بخورید را شناسایی کنید و از یک مجموعه کامل از عکس ها به همان سادگی استفاده کنید. به علاوه، بزرگنمایی نمایش خوراک زنده برای بزرگنمایی در اطراف تصویر شما، جایی که می توانید ترکیب و تمرکز خود را به خوبی تنظیم کنید.

مگر اینکه در فواصل بسیار نزدیک عکس بگیرید، باید با استفاده از غذای خود، وسایل مناسب را در نظر بگیرید. در سطح پایینی این می تواند به راحتی کاسه، بشقاب یا فنجان باشد که در آن موضوع اصلی قرار گرفته است، و همچنین هر یک از ابزارهای برقی. تنظیمات پیچیده تر می تواند شامل یک دسته از کاسه های خدمت و یک ملاقه، و همچنین گل ها و دیگر دکوراسیون های جدول باشد. ممکن است وسوسه انگیز باشد که صحنه را با انواع لوازم برقی بسازید اما سعی کنید از برخی محدودیت ها استفاده کنید. برای آنکه شامل آنها بشود، به غرفه ها توجه نکنید، به جای آن فکر کنید که چه چیزی واقعا کار می کند و چه چیزی انتظار می رود که در آن ظرف و یا وضعیت خاص پیدا کنید.

هنگامی که شما شروع به توسعه یک سبک و بدن از کار، شما ممکن است خودتان نزدیک شدن به غذاهای مشابه از جهات مختلف. به عنوان مثال، خدمت یک دسر به تنهایی می تواند به خوبی ظاهر شود، اما آیا بهتر است با خدمت کاسه و قاشق در پس زمینه، و شاید خدمت دیگری در تصویر دیگر باشد؟ یا چگونه در مورد گرفتن یک ظرف در تابه یا قلع که در آن پخته شده است، به جای آن که در آن خدمت کرده است؟

اضافه کردن افراد به تصاویر شما همچنین می تواند برای یک عکس جالب تر، حتی اگر شما فقط شامل یک دست - یک کاسه سوپ، به عنوان مثال، و یا نگه داشتن یک صفحه یا چنگال. چیز دیگری که باید در نظر بگیریم این است که آیا تصاویر شما می توانند از یک دکور ساده استفاده کنند؟ برای یک وعده غذایی اصلی این نیازی نیست چیزی بیش از یک پراکندگی از گیاهان خرد شده باشد، در حالی که برای شیرینی ها، گرد و غبار کاکائو یا قند خرد شده یا یک قهوه ای از آجیل خرد شده را در نظر می گیرند.

نگران نباشید برخی از جنبه ها را در تصاویر خود بکار ببرید اگر احساس می کنید که ممکن است کمک کننده باشد. اگر دستیار خود را ندارید، می توانید دوربین خود را روی یک سه پایه تنظیم کنید و از حالت عکسبرداری پشت سر هم دوربین یا (اگر آن را داشته باشید) یک فاصله سنج استفاده کنید. به شما اجازه می دهد تا یک سری از تصاویر را به عنوان شما را بیش از یک سس ریختن و یا بیش از یک garnish بپاشید. این مخصوصا برای سابق مفید است زیرا یک بار سس بر روی شما ریخته می شود و تنها زمان زیادی را قبل از اینکه شروع به انعقاد آن شود، ایجاد می کند و یک پوست غیر قابل تحمل است.

 

روشنایی و رنگ

نور عکاسی درست یا غلطی برای عکاسی غذایی وجود ندارد. خبر خوب برای کسانی که تماشا می کنند این است که برای اکثر موضوعات روز روشن است که نورانی ترین (و ساده ترین) نور برای استفاده است. با این حال، باید همیشه در نظر بگیرید که چه نوع نور مناسب برای غذاهای انتخابی شما است، خصوصا با فکر کردن درباره زمانی که به طور معمول مصرف می شود.

برای مثال، نور روز قوی، یک بازی ایده آل برای مواد غذایی و نوشیدنی های رنگارنگ رنگ است که به طور معمول در طول تابستان مصرف می شود، تصویری که می تواند با استفاده از کاسه های رنگارنگ، چاشنی ها و سفره ها تقویت شود. این همچنین برای غذاهائی است که به نوعی لعاب داده شده یا لباس پوشیدنی هستند، زیرا مشخصه هایی که توسط ترکیب ساخته شده، توجه به بافت غذایی و پایان دادن به غذا را جلب می کند. در عین حال، نورپردازی Flatter بیشتر برای غذاهای خنک و پایدار زمستانی مانند تله ها و کباب ها مناسب است، همچنین می توان از لوازم جانبی خنثی و خاکستری استفاده کرد. با این وجود، اینها قوانین ثابت نیستند، و گاهی آنها را شکست می دهند دقیقا همان چیزی است که به ایجاد یک تصویر منحصر به فرد کمک می کند.

در حالی که شما باید در مورد زمینه هایی که با غذای مورد نظرتان کار می کنند، فکر کنید، اگر عکس های خود را در خانه می گیرید، ممکن است خودتان خیلی سریع از گزینه های محیط طبیعی استفاده کنید. اگر یک تصویر با عمق کم عمق میدان طراحی کنید - به عنوان مثال با پس زمینه تاریک که در آن تنها رنگ، اما جز جزئیات دیده نمی شود - شما می توانید از طیف وسیعی از پس زمینه های مختلف ساخته شده از چیزهایی در اطراف خانه استفاده کنید. مثلا یک تی شرت رنگی می تواند کاملا با موفقیت مورد استفاده قرار گیرد و احتمال این است که شما چندین رنگ مختلف برای انتخاب از قبل داشته باشید. شما حتی می توانید برای یک کتاب پوشیدنی بزرگ و یا حتی فقط یک قطعه کارت انتخاب کنید.

آزمایش با رنگ های جالب می تواند یک هماهنگی طبیعی را برای افراد و محیط اطراف خود به ارمغان بیاورد، اما این موضوع محدود نمی شود. برخی از بهترین عکاسی مواد غذایی تنها از یک رنگ غالب در سراسر جهان استفاده می کنند، اما با موضوع، حامی و محیط اطراف هر یک از سایه های مختلف برای ارائه جدایی. بسیاری از غذاها مانند کیک ها، بیسکویت ها و غیره به طور طبیعی رنگی هستند، بنابراین فکر می کنم که آنها را با یک روبان، بشقاب یا پس زمینه پر جنب و جوش تر فکر کنید، زیرا این تصویر را به طور کلی بر می گرداند. هر آنچه را که انجام می دهید، سعی نکنید محیط اطراف خود را بیش از پیش تطبیق دهید، زیرا این امر احتمالا منجر به از بین رفتن توجه به موضوع اصلی می شود. غذاهای خود را به سادگی تکمیل کنید، با زمینه های ساده و غرفه هایی که توجه زیادی به خود نمی کنند.

تمرکز بیشتر روی زمین

شما می توانید تصاویر خود را با عکاسی از غذاهای خاص در بسته بندی اصلی خود، مانند پرتقال در جعبه های چوبی و یا انواع توت ها در punnets کارت، احساسات روستایی خود را. سوپرمارکت ها با بسته بندی مارکدار و روشنایی غیرقابل انعطاف، مکان ایدهآلی برای این کار نیستند (و به هر حال ممکن است اجازه گرفتن عکس در داخل آنها وجود داشته باشد). در عوض، سرمایه گذاری در بازار محلی خود را که در آن شانس موفقیت شما بالاتر است. به یاد داشته باشید قبل از اینکه شروع به تیراندازی کنید، از مجوز استفاده کنید، اما نه فقط از لحاظ مؤدب بودن، بلکه همچنین به دلیل این که مایل باشید عکس خود را از پشت فرمان عکس بگیرید یا خودتان عکس بگیرید.

عکاسی غذا در محیط های مختلف به شما کمک می کند مجموعه نمونه ای جالب از کار را بسازید، پس ارزش آن را در یک کافه یا رستوران محلی بخوانید تا اینکه آیا به شما امکان می دهد که در محل خود عکس بگیرید. دلایل خوبی برای انجام این کار وجود دارد. نه تنها شما می توانید طیف وسیعی از غذاهای مختلف را عکاسی کنید، بلکه نیازی به صرف هزینه های اضافی بر روی آن نخواهید داشت. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید تا یک روز کامل یا شلیک کنید، می توانید تصاویر خود را با روایتی از غذا آماده کنید تا نمایش داده شود و مصرف شود.

بعضی از شرکت ها حتی می توانند از عکس های خود در وب سایت خود یا سایر مواد تبلیغاتی استفاده کنند که به شما کمک می کند تا در معرض قرار گرفتن، اما اطمینان حاصل کنید که همه مسائل مربوط به حق نسخه برداری و انحصار قبل از هر گونه عکاسی اتفاق می افتد.

دفتر تهران :

ستارخان - سازمان آب - ک میرداماد - پ 6

دفتر مازندران :

تنکابن (شهسوار) پاساژ بزرگ ط فوقانی پ 11