این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

طراحی بسته بندی

اگر شما یک بسته جذاب را در نمایشگاه در یک فروشگاه دیدید، می توانستید شما آن را انتخاب می کنید؟ یک طراحی بسته بندی جذاب می تواند شما را گمراه کند برای خرید یک نام تجاری، حداقل یک بار. بسته بندی به خوبی طراحی شده

می توانید یک کالای را (چای، قهوه، برنج، تخم مرغ فکر کنید) را نگاه کنید ویژه برعکس، بسته بندی با ضخامت طراحی می تواند یک محصول برتر نگاه نکردن. بسته بندی ناقص مهندسی شده می تواند مشتری را فقط به عنوان بسته بندی به خوبی مهندسی کند می تواند استفاده از محصول و افزایش وفاداری را افزایش دهد.

بسته بندی چیست؟

بسته بندی علم، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری ، انبارش ، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است. بسته بندی شامل مراحل طراحی، ارزیابی، و تو لید بسته‌ها می شود. بسته بندی بطور بسیار جامعی بر زندگی ما سایه افکنده‌است، بطوریکه ما در تمام اطراف خود آنرا مشاهده می‌کنیم.از اقلام مواد غذایی و دارویی گرفته تا کالاهای مصرفی و لوازم خانگی و کالاهای صنعتی و استراتژیک مانند محصولات پتروشیمیایی همه با بسته بندی مرتبط هستند. وظیفه اصلی بسته بندی محافظت از محصول است.بسته بندی با برچسب های استاندارد این امکان را به ما می‌دهد تا متوجه شویم چه نوع محصولی داخل بسته قرار دارد و شرایط حفظ و نگهداری آن چگونه است. سازمان جهانی استاندارد (ISO) و سازمان های معتبر و ملی استاندارد کشورهای پیشرفته گامهای مهمی در تدوین استانداردهای بسته بندی و مشخصات فنی آن برداشته اند.

 

نقش بسته بندی

بســته بندی که به عنوان تکنولوژی جدید در قرن ١٩ پدیدار گشــت، تولیدکنندگان را قــادر ســاخت تا محصــولات خود را در قالب هــای از پیش تعیین شــده ای به فروشــگاه ها عرضه کنند. این تکنولوژی برای اولین بار به آنها این امکان را داد که از محصولات شان بیشتر و بهتر بهره برداری کرده ، آن ها را در حالی که هنوز تازه هســتند کنسرو و به بازار عرضه کنند. همچنین آنها می توانستند به روشی جذاب محصولات خود را برای فروش به بازرگانان آماده سازی کنند.

 

کاربردهای سودمندانه بسته بندی

بســته بندی در روزهای نخســت، اساســاً ســودمندانه بود . چرا کــه باعث توزیع موثــرکالاو محصولات به شــیوه ای جذاب می شــد. امروزه محصــولات می توانند فریبنــده تر باشــند اما هنوز نیاز اساســی به محافظت از آنها وجــود دارد. توزیع محصول می تواند روندی پیچیده باشــد، اما محصولات همچنان نیازمند به بقا در حمل و نقل هستند و بایدهنگام رسیدن به قفسه دست نخورده و سامل باشند.

علاوه بر ترویج نام تجاری، بسته بندی کاربردی است؛ آن را پوشش می دهد و اجازه می دهد دسترسی به یک محصول با استفاده از سوپاپ، فلاپ، قلاب، طناب یا دیگر دستگاه. طراحی بسته شامل برنامه ریزی استراتژیک کامل و طراحی فرم، ساختار و ظاهر یک بسته محصول، که کار می کند به عنوان پوشش، ترویج یک نام تجاری، ارائه اطلاعات، و یک تجربه تجاری می شود. این یک منطقه تخصصی گرافیکی است طراحی، از آنجا که طراحان بسته باید در مورد آن آگاه باشند طیف وسیعی از ساخت و ساز و عوامل فنی. آشنایی با و دانش مواد و کیفیت آنها مانند شیشه،پلاستیک، کاغذ، کاغذ و فلز و با تولید،ایمنی، نمایش، بازیافت، مدیریت نظارتی، واستانداردهای کیفیت و همچنین چاپ لازم است. بسته بندیطراحان با همکاری طراحان هویت نام تجاری،مدیران بازاریابی، توسعه دهندگان محصولات، تولید کنندگان،طراحان صنعتی و مهندسان بسته بندی. طراحان ممکن است

همچنین به عنوان بخشی از یک گروه برای ایجاد شکل پایه کار می کند بسته بندی، مواد و ساختار.

فرایند طراحی بسته بندی

پنج مرحله فرآیند طراحی:

جهت گیری  تجزیه و تحلیل  مفهوم  طراحی  پیاده سازی

در طول دو مرحله اول فرآیند طراحی، مشتری

تیم طراحی و تعریف مشکل، ایجاد اهداف و دامنه پروژه را تعیین کنید (پروژه ممکن است شامل چندین مورد باشد

اصطلاحات برند یا برند های زیر). آنها هر کاری را انجام می دهند تحقیق، از جمله بازرسی و حسابرسی رقابتی،

بررسی رقابت و درک هدف مخاطبان، که ممکن است شامل گروه های تمرکز، مصاحبه ها، در فروشگاه باشند

مشاهدات، هر تحقیق بازار دیگر و ردگیری بازار(صحبت کردن با مصرف کنندگان در فروشگاه ها در قفسه ها). این

تیم موقعیت تجاری را مشخص می کند (عملکردی و احساسی مزایا، شخصیت برند، ویژگی های خاص) و استراتژی را تنظیم کنید.

مبانی طراحی بسته بندی

چه چیزی باعث می شود که هر بسته بندی خاصی را در یک فروشگاه متوجه شوید قفسه در میان بسیاری دیگر؟ در خیابان سوپرمارکت راه بروید آزمایش کنید تا ببینید که طراحی بسته در میان است رقابت. هنگامی که یک طراحی بسته بیرون می آید، خوب است شناسایی شده و اطلاعات روشن است؟

اکثر بسته بندی در قفسه های چند ضلعی نمایش داده می شود، جایی که ما اثرات تجمعی چندین بسته را در نظر می گیریم در کنار یکدیگر و نیز اینکه چگونه یک نام تجاری به طور رقابتی ظاهر می شود در مقابل دیگر (خرید آنلاین ممکن است ما را تغییر دهد مشاهده و واکنش به بسته بندی. با این حال، هنگامی که آن را به تحویل خانه های ما، سپس با آن ارتباط برقرار می کنیم انبار در قفسه آیا هر بسته شخصی هر کدام را می سازد ارتباطات بصری معکوس با بعدی؟ آیا هر الگو ظهور؟ اتصالات بسته بندی در قفسه در رقابت بصری با محصولات است همه اطراف آن. باید جذاب، قابل خواندن و مناسب باشد مخاطبان و موقعیت آن در بازار است.

دفتر تهران :

ستارخان - سازمان آب - ک میرداماد - پ 6

دفتر مازندران :

تنکابن (شهسوار) پاساژ بزرگ ط فوقانی پ 11