این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

طراحی بیلبورد و همه چیز درباره ی آن|نکات اساسی درباره‌ی بیلبورد|مزایای استفاده از بیلبورد

امروزه تبلیبغات نقش اصلی در رونق کسب و کار ما را دارد و گفته شده است که شما بیش از 1000 آگهی در روز مشاهده می کنید، و در عین حال تنها هفت مورد را به یاد می آورید. با تبلیغات دیجیتال، این شماره اول احتمالا بالاتر است. اما اگر روزانه رانندگی کنید، بخش بزرگی از آگهی هایی که می بینید، آگهی های تبلیغاتی خواهد بود. تبلیغات بیلبورد در بسیاری از اشکال و اندازه های مختلف قرار دارد و این صفحات بزرگ را در هر دو طرف بزرگراه اشغال می کنند. شما همچنین آنها را در مراکز شهر مشاهده خواهید کرد و هر کجا یک سازنده بیلبورد بتواند آنها را برای کسب درآمد بفرستد.

بیلبورد را اینگونه تعریف می‌کنند.

بیلبورد نام از اصطلاح "هیئت صدور صورت حساب" مشتق شده است و یک فضای تبلیغاتی بزرگ در فضای باز طراحی شده است تا توجه رانندگان و عابران پیاده را جلب کند. به طور معمول در اطراف مناطق ترافیکی بالا (هر دو خودرو و ترافیک پایینی)، بیلبورد ها ساده، قابل توجه و خلاق هستند. در واقع، بخش خلاق در هر آژانس تبلیغاتی هنوز فضای تابلوهای تبلیغاتی را جلب می کند، زیرا این فرصت طلایی برای انجام کارهای نوآورانه و تاثیر گذار است.

جزئیات بیلبورد

بزرگترین بیلبورد موجود در هر کمپینی به عنوان "بولتن" شناخته می شود، اما اندازه بیلبورد می تواند به میزان زیادی بر اساس مکان متفاوت باشد. با این حال، اندازه معمول یک بیلبورد تبلیغاتی 14 فوت و 48 فوت است.
در گذشته، بیلبورد ها با استفاده از بخش های کاغذ با هم ترکیب شدند تا یک تصویر ایجاد کنند. امروزه چاپ دیجیتالی روی وینیل اجازه می دهد کل تصویر را در یک ورق چاپ کنید و می توان آن را بسیار سریع و راحت نصب کرد.
مدت زمان معمول برای خرید یک بیلبورد 12 هفته است. به همین دلیل، مهم است که بیلبورد ها دارای محتوای اندکی سبز باشند. بیلبورد ها مکان ایده آل برای پیام های بلند مدت هستند، اما هر واکنشی بیشتر باید به جایی دیگر برسد.
بیلبوردهای دیجیتال اجازه اجرای خلاقانه را می دهند که می توانند شخصی شوند یا با سایر آگهی های خلاقانه تبادل شود. گاهی اوقات، مشتریان می توانند تبلیغات خود را با شرکت های دیگر انتخاب کنند، و هر چند دقیقه خلاص شدن از آنها خلاصه می شود.

مزایای تبلیغات بیلبوردی

وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است. بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند. از سوی دیگر صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌یابند.
تبلیغات بیلبورد می تواند بسته به اندازه و موقعیت مکانی نسبتا ارزان باشد. با این حال، این هزینه را باید با توجه به نوع پیامی که میخواهید در آن قرار دهید، محاسبه کنید. به عنوان یک قاعده کلی، بیلبورد ها بسیار خواندنی هستند و بنابراین باید اطلاعات زیادی نداشته باشند.
اگر مبارزات انتخاباتی شما از آگاهی و نام تجاری باشد، تبلیغات بیلبورد یک گزینه عالی است. اگر می خواهید اطلاعات زیادی در مورد محصول یا سرویس خود بفرستید، بایگانی باید اجتناب شود. گفته شده است که شش کلمه مقدار ایده آل کپی در بیلبورد است و می تواند توانایی شما را برای ارتباط با مصرف کنندگان بالقوه بطور جدی محدود کند.
بیلبوردها که فراتر از آن هستند

بیلبورد های معمولی وجود دارد و بیلبورد های 3D وجود دارند که واقعا از بین می روند تا توجه تماشاگر (و جشنواره های جوایز) را جلب کنند.
اگر چه محدودیت های ارتفاع و عرض برای بیلبورد ها همراه با قوانین حواس پرتی وجود دارد، تبلیغ کنندگان توانایی واقعا مرزها را فشار می دهند و تخته هایی را که قابل توجه هستند، ایجاد می کنند.
در گذشته، بیلبورد ها سقوط ماشین را شبیه سازی کرده اند، دود استفاده کرده اند و جلوه های ویژه ای دارند و حتی افراد واقعی نیز در آن زندگی می کنند. این نوع بیلبورد به طور کلی خیلی گرانتر از تولید نیست، زیرا بیشتر هزینه ها از اجاره فضا است. خلاقیت مانند این است که ارزش آن را بررسی، به عنوان آن را به شما ROI بیشتر، و ارائه اعتبار رسانه های به دست آورده است که می تواند بسیاری از هزاران چشم بیشتر در پیام خود را دریافت کنید.

نکات اساسی در باره‌ی بیلبورد

1.پیام شما باید داستان و محتوا داشته باشد

همان‌‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید در بیشتر مواقع بیلبورد در کنار خیابان‌‌ قرار می‌گیرد و در نتیجه مخاطبین بیلبورد را رانندگانی تشکیل می‌دهند که با خودروی خود در حال عبور از جلوی بیلبورد هستند، این راننده‌ها وقت زیادی برای درک پیام شما ندارند، در نتیجه طراحی آگهی بیلبورد شما به هر اندازه‌ هم که زیبا باشد اگر داستان و محتوایی نداشته باشد نمی‌تواند در ذهن مخاطب ماندگار شود.برای پیدا کردن محتوای دلخواه نیز باید خلاقیت نشان دهید و ببینید قصد دارید چه قسمتی از آگهی شما در ذهن مخاطب ماندگار شود.

  • آیا هدف از آگهی بیلبورد به خاطر سپردن آدرس وب‌سایت شما توسط مخاطب است؟
  • یا اینکه می‌خواهید برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید تا در خرید‌های بعدی مشتری شما شود؟
  • یا قصد دارید مخاطب را به سمت آدرسی که در پیام بیلبورد درج کرده‌اید هدایت کنید؟

برای پیدا کردن داستان و محتوا برای پیام بیلبورد باید شالوده اصلی پیام را تشخیص دهید، سپس به پیام اصلی آگهی خود معنا دهید. این پیام می‌تواند مشکل مخاطب را حل کند یا اینکه باعث برانگیختن احساساتش شود.

2.چرا مفهوم و داستان پیام از اهمیت زیادی برخوردار است؟

پاسخ این پرسش را می‌توان گردن حواس‌پرتی انسان‌ها انداخت. به همین دلیل پیام شما باید مفهوم و داستانی داشته باشد تا از این طریق در ذهن مخاطب ماندگار شود. از طرف دیگر در آگهی‌های بیلبورد با پیام تبلیغاتیِ بصری روبرو هستیم که باید از طریق تصاویر و نوشته‌ها منظور خود را به مخاطب منتقل کنید. در نتیجه برای آگهی تبلیغاتی بیلبورد باید سیاست‌گذاری دقیقی داشته باشید. برای اینکه در این زمینه سردرگم نشوید در ادامه چند ایده را با شما در میان می‌گذاریم:

  • یکی از راه‌های قدیمی برای ارئه پیام تاثیرگذار در آگهی بیلبورد را می‌توان استفاده از بازی‌های زبانی و انتقال پیامی جذاب و مفرح به مخاطب دانست، این کار باعث می‌شود مخاطب در حین مشاهده پیام شما لبخندی بر روی لبانش جاری شود.
  • قدرت تصاویر را دست کم نگیرید حتماً شما هم شنید‌ه‌اید که می‌گویند یک تصویر هزار بار اثر بخشی بیشتری نسبت به کلمات دارد. در نتیجه برای ماندگاری بیشتر نام برندی که در بیلبورد برای آن تبلیغ کرده‌اید از تصاویری پویا و جذاب استفاده کنید.
  • این تصاویر بر روی صفحه بزرگ بیلبورد می‌توانند آینه تمام نمای برند شما باشند. به عبارت دیگر به کمک تصاویر می‌توانید راحت‌تر مفهوم دلخواه خود را به مخاطب منتقل کنید. لازم به ذکر است که این تصاویر باید به اندازه‌ای مفهوم باشند که در مدت زمانی کمتر از ۵ ثانیه توسط مخاطب درک شود.

3.پیام شما باید کوتاه و مختصر باشد

به صورت میانگین راننده‌ها چیزی بین ۵ تا ۱۰ ثانیه برای مشاهده پیام بیلبورد شما فرصت دارند، در این زمان باید بتوانند به راحتی متن بیلبورد را خوانده و متوجه شوند. در این بازه زمانی ۵ یا ۱۰ ثانیه، راننده مجبور است نیم‌نگاهی به مسیر جلوی خود نیز داشته باشد تا منحرف نشود. به این ترتیب بسته به ترافیک خیابانی که بیلبورد مورد نظر شما در آن حضور دارد ممکن است راننده مدت زمانی حتی کمتر از چیزی که اشاره کردیم را برای مشاهده بیلبورد زمان داشته باشد.

آگهی بیلبورد باید در نظر مخاطب جلوه کند

برای آگهیِ بیلبورد هزینه زیادی را متقبل شده‌اید در نتیجه وقتی قرار است پیامی به بزرگی ابعاد بیلبورد را در جلو چشم مخاطب قرار دهید دیگر نیازی به فروتنی نیست. سعی کنید متن پیام شما تاجایی که ممکن است بزرگ باشد تا بیشتر در نظر مخاطب جلوه کند.

این پیام حتما باید از فاصله‌ دور قابل خواندن باشد. کاملاً مشخص است به هر اندازه که متن شما بزرگ باشد به همان اندازه راننده‌ای که از فاصله دور در مسیر بیلبورد حرکت می‌کند فرصت بیشتری برای مطالعه پیامِ بیلبوردِ شما دارد. در نتیجه دست و دلباز باشید و تا می‌توانید از ابعاد بزرگ برای متن‌ آگهی بیلبورد استفاده کنید.

4.در طراحی بیلبورد از رنگ‌های جذاب استفاده کنید

بدون شک استفاده از رنگ‌های جذاب و تصاویر برجسته می‌تواند نظر مخاطب را بیشتر به بیلبورد جلب کند. استفاده از رنگ‌های متضاد در طراحی، باعث می‌شود آگهیِ شما در بیلبورد جلوه‌ای بزرگ‌تر از آنچه هست را در ذهن تداعی کند، این کار در درک بیشتر پیامِ آگهی نیز تاثیر دارد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید پیام شما اثربخشی بیشتری داشته باشد، بهتر است تصویر پشت زمینه این پیام ساده باشد تا باعث حواس‌پرتی مخاطب از پیام اصلی نشود. به جای استفاده از چندین تصویر، از یک تصویر بزرگ استفاده کنید. این تصویر نمای بصری بهتری را در ذهن مخاطب ایجاد می‌‌کند.

5.مکان قرار گرفتن بیلبورد را در طراحی آگهی در نظر داشته باشید

اگر کماکان در پیدا کردن مفهوم درستی برای آگهیِ بیلبورد مشکل دارید بهتر است مکانی که قرار است آگهی که طراحی کرده‌اید بر روی بیلبورد قرار بگیرد را بررسی کنید. چه بسا بتوانید با توجه به مکان بیلبورد، پیام هوشمندانه‌ای را به مخاطب منتقل کنید.

به خاطر داشته باشید پیام شما باید هدفمند و موثر باشد اما قرار نیست مخاطب پس از مشاهده آگهی شما در بیلبورد گوشی را برداشته و با شما تماس بگیرد.
حتماً شما هم بیلبوردهایی دیده‌اید که شماره تلفن‌های زیادی در آن درج شده و چندین آدرس وب‌سایت نیز در قسمت پایین آگهی قرار دارد.

بدون شک ۹۹.۹ درصد از مخاطبینی که از جلوی چنین بیلبوردهایی گذر می‌کنند در آینده تماسی با شماره‌های درج شده نخواهند گرفت. باید سعی کنید به کمک بیلبورد برند خود را به مخاطب معرفی کنید.

اگر به دنبال تعامل و نزدیکی بیشتری با مخاطب هستید شاید قرار دادن آگهی در بیلبورد برای شما مناسب نباشد و باید از تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی یا تبلیغات آنلاین استفاده کنید.

بیلبوردها برای انتقال پیام سریع به مخاطب، انتخاب بسیار مناسبی هستند اما نمی‌توان روی انتقال پیام طولانی و تعامل با مخاطب در بیلبورد‌ها حساب باز کرد. به این نکته هم اشاره کنیم که اضافه کردن یک شماره تلفن یا آدرس وب‌سایت در آگهی بیلبورد اشکالی ندارد تا زمانی که فضای طراحی شما شلوغ نشود.

6.تا می‌توانید آگهی خود را در بیلبوردهای سطح شهر به دید مخاطب برسانید

بیلبورد‌ها اثر بخشی بسیار بالایی دارند و در نتیجه به لحاظ هزینه نیز برای شما ارزان تمام نخواهند شد. هر بیلبورد با تعداد افرادی که آن را می‌بینند ارزش‌گذاری می‌شود. پارامترهایی نظیر ترافیک، مکان، ابعاد و قابل رویت بودن بیلبورد در تعداد افرادی که آن را می‌بینند تاثیر دارد.

شاخص مشاهده بیلبورد را بین عدد ۱ تا ۱۰۰ مشخص می‌کنند. به این ترتیب اگر این شاخص برابر با ۵۰ باشد به این معناست که حداقل ۵۰ درصد از جمعیتی که در حوالی بیلبورد در تردد هستند به صورت میانگین، روزی یک بار بیلبورد را مشاهده می‌کنند.

با یک حساب سرانگشتی می‌توان مشخص کرد که یک بیلبورد نمی‌تواند عملکردی ۱۰۰ درصدی برای شما داشته باشد و حضور آگهی شما در بیلبوردهای مختلف در سطح شهر باعث بیشتر دیده شدن آگهی شما خواهد شد. قرار گرفتن آگهی بر روی بیلبوردهای بیشتر به معنای هزینه بیشتر است، اما این هزینه در دراز مدت بازخورد خوبی به دنبال خواهد داشت.

7.از ایده‌های خلاقانه در طراحی آگهی بیلبورد کمک بگیرید

درست است که در بیلبورد با یک فضای بزرگ مسطح طرف هستیم، اما با کمی خلاقیت می‌توان استفاده‌های بیشتری از فضای بیلبورد داشت. برای نمونه می‌توانید آگهی خود را به صورت سه‌بعدی و برجسته در روی بیلبورد قرار دهید. از هر ایده‌ای برای خلاقیت بیشتر استفاده کنید، هدف این است که آگهی شما چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و در ذهن‌ها ماندگار شود.

8.مراقب ابعاد لوگو شرکت در طراحی آگهی بیلبورد باشید

تجربه نشان داده است شرکت‌ها از آنجایی که هزینه‌ زیادی برای تبلیغات بیلبورد صرف می‌کنند تمایل دارند لوگوی آن‌ها در آگهیِ بیلبورد بزرگ طراحی شود تا بیشتر در نظر مخاطب جلوه کند. این کار اشکالی ندارد به شرط آنکه در طراحی ابعاد لوگو زیاده روی نکنید.

باید لوگوی شرکت با سایر قسمت‌هایی که در طراحی آگهی در نظر گرفته‌‌اید تناسب داشته باشد. اگر لوگو بیش از اندازه بزرگ باشد باعث عدم توجه مخاطب به پیام اصلی آگهیِ شما شود. گاهی اوقات نیز هدف اصلا به یادسپاری لوگو و نام شرکت در ذهن مخاطب نیست و قصد دارید تا برند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کنید. در این مواقع حتی می‌توانید از نمایش لوگو در آگهی صرف نظر کنید.

9.از قابل دید بودن آگهیِ بیلبورد اطمینان خاطر حاصل کنید

تا این قسمت گفتیم که آگهیِ بیلبورد شما باید مختصر و ساده باشد، رنگ‌های متضاد در این آگهی باید حضور داشته باشد و پیام و مفهومی جذاب و مخاطب‌پسند را منتقل کند. اما آیا این آگهی به راحتی از فاصله‌ای دور برای مخاطب قابل رویت است؟

برای پاسخ به این پرسش، را‌ه‌حلی ساده و جالب را معرفی می‌کنیم که در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی زیادی خواهد کرد.

آگهی که برای بیلبورد طراحی کرده‌اید را در ابعاد کارت ویزیت چاپ کنید. سپس این کارت را در یک دست نگه داشته و بازوی خود را باز کنید. در این حالت باید بتوانید تمامی مطالب را همان‌گونه که در صفحه‌مانیتور مشاهده کرده‌اید بر روی این کارت نیز مشاهده کنید.

اگر احساس می‌کنید نوشته‌ها به خوبی رویت نمی‌شود یا تصاویر از این فاصله قابل درک نیست، باید در طراحی آگهی تجدید نظر کنید.

به شما قول خواهیم داد اگر تمامی این موارد را در طراحی آگهیِ بیلبورد رعایت کنید، به بهترین نحو پیام خود را به مخاطب منتقل خواهید کرد. در پایان یک بار دیگر نیز تاکید می‌کنیم که مخاطب شما تنها ۵ یا نهایتا ۱۰ ثانیه فرصت دارد تا پیام بیلبورد را متوجه شود، از این زمان کوتاه باید حداکثر استفاده را به نفع خود ببرید.

دفتر تهران :

ستارخان - سازمان آب - ک میرداماد - پ 6

دفتر مازندران :

تنکابن (شهسوار) پاساژ بزرگ ط فوقانی پ 11