این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

طراحی تبلیغاتی چیست؟

طراحی تبلیغاتی به ایجاد و سازماندهی آثار هنری بصری در تبلیغات  برای محصولات و خدمات اشاره دارد. طرح های مورد استفاده در تبلیغات توسط طراحان گرافیک ایجاد می شوند و آژانس های تبلیغاتی و همچنین گروه های تبلیغاتی شرکت ها از این متخصصان برای ایجاد و اجرای بروشور، پست مستقیم، تبلیغات وب و تبلیغات چاپی استفاده می کنند. عناصر طراحی شامل قلمهای فانتزی، مرزها، کارتون ها، تصاویر و عکس ها می باشند. تفاوت اصلی بین طراحی آگهی و آثار هنری اصلی این است که هنر تبلیغاتی باید طراحی شود تا مخاطبان مورد نظر برای خرید محصولات و خدمات را جذب کند.

افرادی که تبلیغات را طراحی می کنند نه تنها در زمینه طراحی خلاقانه با استعداد هستند، بازاریابی راچگونگی ارتقاء محصولات و خدمات را از طریق ارتباطات بصری درک میکنندو . در حالی که یک هنرمند نقاشی آزاد می تواند برای چند ماه یک قطعه آثار هنری کار کند، یک هنرمند گرافیک باید دائما تولید قطعات اصلی را برای رسیدن به اهداف کمپین انجام دهد. مثالها در اطراف هستند و شامل تبلیغات بنر در وب سایت ها و همچنین تبلیغات روزنامه ها برای محصولاتی نظیر کفش و ساعت است. طراحان گرافیک نیز آرم ها و نمادهای مورد استفاده در تبلیغات را برای کمک به الهام بخشیدن به مصرف کنندگان برای توسعه شناسایی نام تجاری ایجاد می کنند.

برخی از آگهی هایی که در روزنامه منتشر شده یا در تلویزیون نشان داده شده، فورا جذابیت می یابند، به رغم این واقعیت که آنها به این محصول نیاز ندارند. چرا؟

طراحی آگهی چیست؟

نه یک فرمول جادویی و نه قوانین از پیش تعریف شده برای ترکیب خطوط، رنگ، تصاویر، تایپ و دیگر عناصر گرافیکی برای ایجاد آگهی چشمگیر وجود دارد. با این حال، طراحی بستگی به نیاز مشتری و ویژگی ها، عملکرد، ظاهر و ماهیت محصول دارد.

اجرای یک طراحی و طراحی خوب، تأثیر چشمگیری بر مصرف کنندگان دارد. طراحی هوشمندانه طراحی شده تشویق می کند یا به عبارت دیگر ظرافت مردم را برای خرید محصول مجبور می کند.

چگونه طراحی خلاقانه طراحی کنیم؟

طراحی همه چیز در مورد ایده خلاقانه است و ایده خلاقانه صرفا وابسته به درک روشنی از یک هدف پروژه است. هنگامی که پروژه روشن است، باید یک تحقیق بازار کوچک انجام دهد تا رفتار مشتریان بالقوه را درک کند.

اگر شما تمام تجهیزات خود را با شما آماده کرده باشید، می توانید یک طراحی خلاقانه ایجاد کنید.

استراتژی  یک طراحی خلاق

ایده روشن و یک استراتژی به خوبی تعریف شده، بخش جدایی ناپذیری از طراحی خلاقانه است. استراتژی شامل برخی از اجزای اساسی مانند –

سادگی - سعی کنید طرح را ساده نگه دارید. تصاویر بزرگ را در بالای صفحه قرار دهید، عنوان در زیر آن، محتوای محتوا در وسط، در حالی که لوگو و آدرس در سمت راست در پایین است.

تعادل - برای تمرکز بر روی برخی از نقاط، شما نیاز به ایجاد تقارن در طراحی. بخش اصلی طراحی خلاق، سازماندهی تمام عناصر شامل تصاویر، بلوک ها، سرفصل ها، محتوای محتوا و تصویر است تا به نظر می رسد متعادل باشند.

نسبت - اندازه و رنگ تمام عناصر گرافیکی باید با اهمیت و محیط اطراف آن مشخص شود. به عنوان مثال، ایده مهم، تصویر یا طراحی باید بزرگتر، روشن و جسورانه باشد تا به نظر می رسد از عناصر دیگر متفاوت باشد .

وحدت - ابتدا نقطه کانونی آگهی را که می خواهید مردم تمرکز کنند، پیدا کنید. پس از انجام این کار، آن را به عنوان یک نقطه مرکزی برجسته کنید، با کم رنگ کردن محیط اطراف و طراحی پس زمینه و رنگ. یک نکته همیشه در ذهن داشته باشید این است که تمام عناصر طراحی شما - زبان بصری و ارائه باید در وحدت باشند.

کنتراست - ایجاد کنتراست به طوری که بتواند توجه مردم را جلب کند. به عنوان مثال، در میان یک دسته از انبه، سیب قابل توجه است.

سازگاری - حفظ ثبات. برای یک آگهی جذاب، ضروری است که صفحه به صفحه هماهنگ باشد. این به مردم کمک می کند تا معنای عناصر مختلف تبلیغات را درک کنند.

طراحی عکس  - به طور کلی،  اولین عکس مردم را جذب می کند. انتخاب یک عکس خوب و قرار دادن آن به صورت هوشمندانه در یک آگهی یک راه هوشمند برای جذب افراد است.

نزدیکی - نزدیکی یکی از مهمترین عناصر طراحی خلاقانه است. این افراد را مجبور می کند تا بر روی طراحی (تبلیغ) فکر کنند. بنابراین، طراحی مجاورت یک کار مغزی است. به عنوان مثال، آگهی Marlboro Cigar را به یاد داشته باشید - مرد اسطوره ای، ترکیبی از سیگار، اسب، گاوچران و تصویر روستایی از غرب قدیمی. این تبلیغ یک موفقیت فوری بود.

طراحی رنگ - انتخاب رنگ نیز یک کار بسیار مهم است. به طور معمول، سیاه و سفید خسته کننده است، اما برخی از تبلیغات فقط رنگ سیاه و سفید را تقاضا می کنند.

آگهی هایی که نیاز به رنگ آمیزی دارند، نیاز به طراحی بسیار دقیق دارند تا انطباق و نسبت را حفظ کنند. استفاده بیش از حد از رنگ و یا بیش از حد روشنایی توجه مردم را منحرف می کند.

چک لیست طراحی

هنگامی که یک آگهی توسعه یافته است، نباید بدون چک کردن نکات زیر منتشر شود –

آیا آگهی تمام عناصر را به شکل متعادل نشان می دهد؟

آیا آگهی دارای تمام عناصر ضروری از جمله:  جمله اصلی / سر عنوان ، لوگو، محتوا، قیمت و تصویر متعادل است؟

آیا آگهی وعده های دروغین را می دهد؟

آیا آگهی حاوی عناصر گمراه کننده است؟

آیا آگهی شامل ارائه روشن، دقیق و واضح است؟

پیشرفت خود را بررسی کنید

طرح خلاقانه چیست؟

چگونه تبلیغات مهم ترین ویژگی یک کسب و کار است؟

شما با "استراتژی طراحی خلاق" چه می فهمید؟

نقاطی که بعد از طراحی خلاقانه نیاز دارید بررسی کنید؟

برنامه ریزی رسانه چیست؟

انتخاب رسانه ها یک کار تخصصی است که با توجه به مناسب بودن آن برای یک بازار مصرف کننده متنوع است. این کار برنامه ریز رسانه ای است که رسانه ها یا رسانه ها را برای ارتباط پیام انتخاب می کند. مهمترین آنها عبارتند از:

 

اگر چه برخی از داده های مربوط به خوانندگان روزنامه ها و مجلات را دریافت می کنیم، مشکل است که چه رسانه ای در مقایسه با دیگران موثر باشد. برای تبلیغات در فضای باز می توانید سعی کنید تعداد افرادی که یک سایت ذخیره شده یا سایت کیوسک را می گذرانند، مشخص کنید، اما نمی توانید با دقت اندازه گیری کنید که میزان نفوذ پیام چیست. به طور مشابه، تعداد دقیق شنوندگان رادیو بسیار مشکل است، تنها می دانیم که محبوبیت را ترک می کند، در نتیجه بهترین است که می توان از طریق آمار دریافت کرد، اندازه ای از تعداد "فرصت ها برای دیدن" است.

رسانه چاپی

خوانندگان روزنامه ها و مجلات در خلق و خوی برای جذب اخبار و اطلاعات هستند. بنابراين تبليغات بخشي از اين نشريات است. در رسانه های دیگر، آنها به اندازه ای بیشتر یا کمتر نفوذ می کنند.

روزنامه

یک روزنامه به عنوان «روزنامه چاپ شده» حاوی اخبار روزانه منتشر شده است.

مزایای یک روزنامه

  • بازار می تواند به طور گسترده ای انتخاب شود، به انواع مختلف تهیه شود.
  • محیط انعطاف پذیری طول و اندازه را اجازه می دهد.
  • تبلیغات با استفاده از رنگ افزایش می یابد.
  • تبلیغات را می توان در یک آگهی یا تیتر نسبتا کوتاه درج کرد.
  • در صورت لزوم، تبلیغات را می توان به یک منطقه محدود کرد.

معایب

  • روزنامه ها یک زندگی کوتاه دارند، بنابراین زمان خواندن بسیار محدود است.
  • تکرار بیشتر مقالات بومی، از استاندارد های بالا نیست و بنابراین تبلیغات نیز در صورت عدم توجه به آنها شکسا می خورند.

مجلات

مجلات مجلات یا نشریات سریالی هستند که حاوی مقالات مختلف، داستان ها، ویژگی های منظم و تبلیغاتی هستند که توسط آگهی تولید کنندگان یا ارائه دهندگان خدمات تامین می شود. مجلات از طریق ایمیل، فروشندگان یا کتاب فروشی ها توزیع می شوند.

عناصری که به تولید مجلات کمک می کند به طور گسترده ای متفاوت است. انواع مختلفی از مجلات وجود دارد که برای بخش های مختلف خوانندگان ساخته می شوند و قسمت  مخاطبان  را نامیده اند. برخی از مجلات به طور عمده در مورد رویدادهای کنونی تمرکز می کنند و هفتگی یا هر دو هفته منتشر می شوند، در حالی که دیگران ممکن است کمتر منتشر شوند.

مزایای یک مجله

  • افراد می توانند در اوقات فراغت یا زمانی که در خلق و خوی قرار دارند بخوانند.
  • بازار را می توان انتخاب و جداگانه با انتخاب مجله، غذا به بخش های مختلف و یا منافع.
  • محیط اجازه می دهد انعطاف پذیری طول و اندازه و عمر مفید مناسب تا زمانی که موضوع بعدی خارج است.
  • معمولا چاپ پیشرفته تبلیغاتی را افزایش می دهد.

معایب

  • تبلیغات را نمی توان در کوتاه مدت قرار داد.
  • تولید مثل نیازمند استانداردهای بالا است،یعنی، هزینه بالای تبلیغات.

پوسترها

پوستر یک قطعه کاغذ چاپ شده طراحی شده در هر اندازه است، به دیوار یا سطح عمودی متصل می شود. به طور معمول، پوسترها شامل عناصر متن و گرافیک هستند، هرچند پوسترها یا کاملا گرافیکی یا کاملا متنی هستند. پوسترها اغلب توسط تبلیغ کنندگان برای رویدادها، احزاب سیاسی، معترضین و دیگران در تلاش برای برقراری ارتباط با یک مخاطب بزرگ استفاده می شود. پوستر مدرن به معرفی چاپ لیتوگرافی می پردازد که امکان تولید انبوه را فراهم کرده و رسانه ها به عنوان یک شکل هنری حیاتی شناخته شده اند و هنرمندان و طراحان تجاری را جذب می کنند.

مزایای پوستر

  • اندازه و رنگ محدودیتی ندارند. در صورت لزوم می توان آن را روشن کرد.
  • منطقه را می توان به عنوان مورد نیاز انتخاب کرد.
  • معمولا کیفیت چاپ خوب، بر روی کاغذ و همچنین انعطاف پذیری است.

معایب

  • برای ارسال پوستر در مکان های عمومی، مجوز لازم است.
  • مگر اینکه بسیار جذاب باشد و در مکان های استراتژیک برجسته قرار ندهید.
  • پوسترهای رقابتی می توانند در نزدیکی نزدیک باشند و یا حتی می توانند یکدیگر را هموار کنند.

پس از آن پوسترها همچنان برای تبلیغ محصولات، خدمات و رویدادها استفاده می شدند. صنعت فیلم نیز رسانه را کشف کرده و امروز ما بسیاری از پوسترهای جذاب فیلم را می بینیم.

کتابها، بروشورها و نشریات

اینها همچنین تحت رسانه های چاپی قرار می گیرند اما در واقع طبیعت تجاری نیستند. کتاب ها رسانه های مفید ذخیره سازی اطلاعات هستند و اغلب برای اهداف آموزشی و منابع منابع مورد استفاده قرار می گیرند. ما همچنین کتاب های داستانی و سرگرم کننده ای داریم که بعضی از آن ها نسخه های محدودی هستند که به عنوان آیتم های جمع آوری شده اند. کتاب ها به زبان های مختلف، اندازه و کیفیت کاغذ می آیند.

بروشورها در اندازه ها و فرمت های مختلفی قرار می گیرند. این برای بازاریابی خدمات و محصولات استفاده می شود. با محدوده محصول، جزئیات و لیست قیمت و معمولا حمل عکس.

مجلات مانند مجلات هستند، اما نه ماهیت تجاری. آنها با اکثر خانه های کسب و کار رایج هستند و در فواصل مناسب و منظم منتشر می شوند. این رسانه در صنایع بزرگ برای گردش داخلی استفاده می شود.

نقطه خرید

همانطور که از نام آن پیداست، این رسانه تبلیغاتی در نزدیکی نقطه فروش قرار دارد و به این ترتیب تبلیغ کننده فرصت خوبی را برای لحظه ای و در زمان مناسب برای تبدیل پیام به خرید مثبت می دهد. این رسانه مداوم در قالب پوسترها، کیوسکها، نمایشگاه ها، نمایشگاه ها، تلگراف ها، محیط می باشد و می تواند هر اندازه باشد. در اینجا به عنوان بخشی از رسانه های چاپی، مهمترین آنها عبارتند از استریلر و تلگرامی یا تلفن همراه.

ایمیل مستقیم

نامه های ارسالی موثر هستند هنگامی که مورد مربوط به ارزش واحد واحد است. این یک رسانه گران قیمت برای محصولات خرید جمعی است. این امر به همراه بازاریابی و توزیع درب به درب انجام می شود و اطمینان حاصل می شود که هر خانوار در یک منطقه انتخابی پوشش داده می شود. این مزیت بزرگی است، زیرا به افراد خاصی هدایت می شود و به لمس شخصی منجر می شود. هیچ محدودیتی در فضا و سبک وجود ندارد و می تواند توسط گیرنده خوانده شود، زمانی که او در حالت صحیح ذهن است. هیچ رقیبی در یک سطح وجود ندارد، بنابراین غلظت را تضمین می کند.

لیست پستی مشتریان بالقوه مورد نیاز است. مزایا را می توان به راحتی در برابر تبلیغات در مطبوعات با پاسخ سنجید. یک شات پستی به نسبت بی فایده است - بنابراین یک کمپین مناسب باید با همان مراقبت از هر رسانه دیگر آماده شود.

رسانه ی الکترونیک

رادیو

در اصل، رادیو یا رادیو تلگراف، "تلگراف بی سیم" نامگذاری شد. در سال 1906 نخستین رادیو لوله اختراع شد. گفته می شود که اصطلاح "رادیو" توسط کارشناس تبلیغاتی والدو وارن ساخته شده است و تا زمان انتشار اولین برنامه های تجاری در ایالات متحده رایج است. پس از آن توسط دیگران تصویب شد، با این حال برخی از کشورها همچنان به استفاده از واژه "بی سیم" ادامه دادند. توسعه از یک تظاهرات آزمایشگاهی به یک نهاد تجاری چند دهه ای و تلاش های مداوم است. در حال حاضر تمام ایستگاه های رادیویی AIR و دیگر برنامه ها برای بازارهای ملی و منطقوی به اندازه کافی دامنه و متنوعی را ارائه می دهند.

مزایای رادیو

  • پوشش گسترده و هزینه ها بسیار زیاد نیست.
  • می تواند در موارد مختلف در مکان های گوناگون به افراد دسترسی پیدا کند.
  • با توجه به متقاعد کردن صدای انسان همراه با ضبط موسیقی، توجه را جلب می کند، می تواند "فوری" و قانع کننده باشد.
  • برای رسیدن به مخاطبان هدف می توان به درستی زمان بندی کرد.
  • بازار هدف را می توان در زبان خود رسیده است.

معایب

  • به طور کلی، رادیو نمی تواند یک رسانه اولیه باشد.
  • فقط می تواند به عنوان یادآوری یا رسانه پشتیبانی شود.
  • دارای محدودیت های خلاقانه است.
  • مشخصات مخاطبان و اعداد را نمی توان با دقت شناخت.

فیلم و سینما

رسانه های صوتی و تصویری تا به حال تاثیر زیادی داشته اند، زیرا زندگی واقعی است.

حقیقت که توسط عکاسی ترفند و گرافیک کامپیوتری ایجاد شده است به یک مخاطب نشان داده شده است که در خلق و خوی برای دریافت پیام تحویل داده می شود. تصاویر را می توان از زوایای مختلف گرفته و به اثرات چشمگیر و تجدید نظر اضافه کرد.

تبلیغات در طول یک فیلم به نظر می رسد مانند نفوذ، هر چند آن را هنوز هم دارای مزیت نسبت به رسانه های دیگر است. برای اطمینان از موفقیت، تبلیغ کننده این فیلم را طراحی می کند تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. سینما نفوذ پوشش محلی و ملی را فراهم می کند. هزینه ها باقی می ماند و این رسانه تنها می تواند برای محصولات با کیفیت بالا با بودجه های بزرگ و حجم فروش بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

فیلم مستند یک رسانه بسیار قدرتمند از ارتباطات است. آنها می توانند با توجه به نمایش آن به مخاطبان پیش انتخاب شده یا حتی برای انتشار عمومی ساخته شوند.

این روزها رسانه های مختلف ادغام شده اند و ما آنچه را که "چند رسانه ای" نامیده می شود داریم. این تصاویر، تصاویر متحرک یا متحرک، و غیره نیز وجود دارد. ما نیز چیزی به نام "رسانه های تعاملی" - که در واقع می تواند رابط بین تبلیغ کننده و خریداران وجود دارد. اینها در واقع در رایانه ما از طریق اینترنت ماهواره ای کار می کنند.

تلویزیون

یک دانشمند مجارستانی تلویزیون بین سالهای 1923 تا 1929 را توسعه داد و به زودی تولیدات T.V. را به بازار عرضه کرد.

در سال 1949، شبکه تلویزیونی در آمریکا آغاز شد و طی ده سال به طول انجامید. در این زمان میلیون ها خانه در دنیای غرب مجهز به دریافت برنامه های تلویزیونی در کانال های مختلف بودند.

مزایای تلویزیون

  • پوشش گسترده ای از تاثیر عمیق خلاق.
  • اعتبار بالا، انعطاف پذیری مطلوب

معایب

  • هزینه اولیه نسبتا بالا، توجه تماشاگر محدود است.
  • پیام فوری نیاز به تکرار مکرر دارد.

روزنامه آنلاین

با معرفی اینترنت، روزنامه های مبتنی بر وب شروع به انتشار تنها نشریات آنلاین کردند. آنها ممکن است به فرمت های کپی متصل نباشند. به عنوان روزنامه تنها آنلاین طبقه بندی می شود، مقالات باید در یک زمان لازم به روز شوند و به یک فرمت خبر ثابت متصل شوند. آنها فقط توسط شرکت های رسانه ای حرفه ای تحت نظارت مطبوعات تحت کنترل هستند.

رسانه های خارج از منزل و یا خارج از خانه یکی از قدیمی ترین روش های ارتباطی است - این در واقع یک رسانه پیش چاپ است. در قالب مدرن، پوسترها، آگهی ها، کیوسک ها، آگهی ها، نشانه های نئون و اسکناس وجود دارد.

تبلیغات در فضای باز طراحی شده است تا چشم را در نظر بگیرد و به جزئیات نگوییم.

اتوبوس ها

ایستگاه اتوبوس یا ایستگاه های اتوبوس برای مسافران انتخاب می شود.

مسافران معمولا تا قبل از ورود اتوبوس خود به توقف می رسند، زمان به اطراف نگاه می کنند و چیزهایی را که در اطراف آنها است را یاد می گیرند: بنابراین یک سایت محبوب برای تبلیغات است.

تابلوهای نئون

این چراغ های فلورسنت روشن هر قسمت از ساختمان ها را با یک لوگو درخشان می کند و یا پیامک را می توان در همه شهرهای بزرگ مشاهده کرد. آنها تبلیغات را در طول شب انجام می دهند. این چراغ های لوله قالب دارای محدودیت هایی در مورد جزئیات شکل، رنگ ها و حروف است.

بالن ها

یک رسانه نسبتا جدید، اغلب برای تبلیغ رویداد استفاده می شود. این یک بالون گاز بزرگ با یک پیام چاپ شده یا رنگی بر روی آن است و پرواز می کند بالا، نشان دادن محل. این ها جذاب هستند و با توجه به ارتفاع و انحراف آنها جذاب است و توجه کنجکاو را جذب می کنند.

تاسیسات و محیط اطراف

در روزهای قبل از چاپ، زمانی که یک کفشدان یا کفش دست دوم کفش بزرگ را خارج از مغازه او گذاشت تا مسافران را بداند که «این سرویس در اینجا موجود است»، نسخه اولیه نصب بود. این روزها نیز قصد دارد که عابران را جذب کند. به جای یک پیام فروش با صدای بلند، لوگو برای شناسایی مالکیت حمل می شود. این، اغلب رسانه بی قاعده به طور عمده برای تبلیغات شرکت های بزرگ معمولا در 3D نصب شده در خارج از دفتر شرکت، در یک جزیره ترافیک و یا در یک نمایشگاه تجاری: با یک ماکت بزرگ از محصولات خود همراه با لوگو استفاده می شود. این رسانه به طور کامل مورد سوءاستفاده قرار دادن و اندازه قرار دادن قرار گرفته است. همچنین می تواند به صورت تجاری در مراکز خرید مورد استفاده قرار گیرد.

آگهی ها در جاده ها

هنگامی که چیزی در حال راه اندازی است، نمایش های جاده یک ویژگی مشترک هستند. این یک روش سنتی بود تا مردم در مورد اتفاقات در شهرشان، مانند ورود سیرک، بدانند. این همانند یک مینی رید تقدیر برای سیرک بود، زمانی که هنرمندان با خیال راحت از خیابان عبور کردند. شرکت کنندگان دارای آگهی ها و پلاک ها اعلام زمان و مکان. هدف حتی امروز هم باقی می ماند اما "محصول" تغییر کرده است، و گروه با سیستم موسیقی بسیار پیشرفته و تصاویر الکترونیکی جذاب جایگزین شده است.

مناسبت ها

همه کارکردهای شرکت ها مانند روزهای بنیاد، جلسات عمومی سالیانه، مراسم نصب، راه اندازی محصولات و جشنواره ها، فرصتی برای طراحی یک تصویر مثبت از هر سازمان می باشد. این فروش هاردکور نیست، اما این پیام هنوز هم به یک مخاطب اسیر می شود.

نمایشگاه ها

این ها در فواصل منظم در سراسر جهان اتفاق می افتد. این فرصت عالی برای تولید کنندگان و معامله گران برای نمایش و تعامل و تسهیل کسب و کار موفق است.

تصاویر و علامت هایی که در بسته بندی برای غذاها و سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرند، بخشی از طراحی تبلیغاتی هستند، زیرا مصرف کنندگان تحت تأثیر چگونگی ظاهر محصول قرار می گیرند وقتی تصمیم می گیرند که آیا آن را خریداری کنند یا محصول رقابتی را انتخاب کنند. طراحان گرافیک که در صنعت تبلیغات فعالیت می کنند معمولا یک دوره چهار ساله نیاز دارند.

 

دفتر تهران :

ستارخان - سازمان آب - ک میرداماد - پ 6

دفتر مازندران :

تنکابن (شهسوار) پاساژ بزرگ ط فوقانی پ 11